Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capital Uman 2014 – 2020

Axa prioritară: 1 Inițiativa “Locuri de muncă pentru tineri"

Apel pentru proiecte: Apel : POCU/991/1/3/Operațiune compozită OS. 1.1, 1.2/3/Operațiune compozită OS. 1.1, 1.2

Titlul proiectului: ,,Ma pregatesc pentru viitor’’

Contract: POCU/991/1/3/154140

 

 

Poveste de Succes – CONSMARGAB BUILDRECOV SRL

CUI: 47360243
Nr. înregistrare: J17/2367/2022
Cod CAEN: 4120 – Lucrări de construcții a clădirilor rezidențiale și nerezidențiale
Locație: Galați, România
Anul înființării: 2022

Despre CONSMARGAB BUILDRECOV SRL

Introducere

CONSMARGAB BUILDRECOV SRL este o companie românească în domeniul construcțiilor, înființată cu scopul de a oferi soluții inovative pentru construcția, renovarea și reabilitarea clădirilor. A fost infiintata in decembrie 2022, in cadrul proiectului ,,Ma pregatesc pentru viitor” cod SMIS 154140, Axa prioritară: 1 Inițiativa “Locuri de muncă pentru tineri", functia de Administrator o detine domnul Boghian Marian-Valentin, cu sediul social în Sat Slobozia Conachi, Comuna Slobozia Conachi, Strada Tineretului, Nr. 28, Judet Galaţi, de la înființare, compania a reușit să se impună pe piața constructiilor prin calitatea lucrarilor si profesionalism.

Provocările Inițiale

La începuturile sale, CONSMARGAB BUILDRECOV SRL s-a confruntat cu provocările tipice ale unui start-up în construcții: concurența intensă pe piață, gestionarea resurselor financiare și atragerea de clienți într-o industrie destul de competitivă. De asemenea, provocarea de a se adapta cerințelor pieței în continuă schimbare  în procesele de construcție au reprezentat obstacole majore pentru companie.

Strategia Adoptată

 

Compania a adoptat un model de afaceri bazat pe:

1. Calitate superioară a serviciilor si lucrarilor: Investirea constantă în tehnologii moderne și formarea echipelor de muncitori și specialiști pentru a efectua lucrări de cea mai înaltă calitate.

 

2. Sustenabilitate: Sustenabilitatea societatii vine din Diversificarea proiectelor (rezidențial, industrial, renovări verzi) pentru a evita dependența de un singur sector, Control riguros al costurilor și resurselor, prin digitalizare (BIM, ERP-uri, software de gestiune). Investiții în inovație și formarea angajaților, pentru a crește competitivitatea și adaptabilitatea.

3. Relații de încredere cu clienții: Oferirea unui serviciu personalizat, care răspunde în mod specific nevoilor fiecărui client, și menținerea unui contact constant pe parcursul întregului proiect.

In decursul timpului, CONSMARGAB BUILDRECOV SRL a obținut realizări importante care au contribuit la consolidarea poziției sale pe piață:

- Proiecte de succes: Compania a realizat atât proiecte rezidențiale, cât și comerciale de amploare, reabilitând clădiri vechi și transformându-le în spații moderne și funcționale.

- Inovație tehnologică: CONSMARGAB BUILDRECOV SRL a implementat tehnologia BIM (Building Information Modeling) pentru a gestiona și a optimiza procesele de proiectare și execuție, ceea ce a dus la economii semnificative de timp și costuri.

- Parteneriate solide: A reușit să stabilească parteneriate durabile cu furnizori și subcontractori de top din domeniul construcțiilor, consolidându-și astfel rețeaua de afaceri.

Impactul asupra comunității

Compania a creat locuri de muncă stabile și a oferit training continuu angajaților săi, contribuind la dezvoltarea profesională a acestora și, implicit, la creșterea calității forței de muncă din sectorul construcțiilor.

Pe lângă realizările în domeniul construcțiilor, CONSMARGAB BUILDRECOV SRL a avut un impact semnificativ asupra comunității și economiei locale crescand de la o cifra de afaceri de 59.980 lei la sfarsitul anului 2023 la o cifra de afaceri de 297.880 lei la safarsitul anului 2024.

 

1. Crearea de Locuri de Muncă

Compania a contribuit la dezvoltarea pieței muncii, creând locuri de muncă stabile și oferind oportunități de formare profesională. Prin creșterea numărului de proiecte realizate și expansiunea pe noi piețe, CONSMARGAB BUILDRECOV SRL a devenit un angajator de încredere în domeniul construcțiilor, oferind stabilitate și oportunități de avansare angajaților săi. In anul 2023 CONSMARGAB BUILDRECOV SRL a avut 1 salariat iar la sfarsitul anului 2024, societatea a creat si mentinut 9 salariati.

2. Sprijinirea Afacerilor Locale

De-a lungul activității sale, compania a investit în relații de parteneriate cu furnizori locali, susținând astfel dezvoltarea întreprinderilor mici și mijlocii din sectorul construcțiilor. Aceasta nu doar că sprijină economia locală, dar și asigură o rețea de furnizori de încredere, capabili să livreze produse și servicii de calitate.

Planuri de viitor ale  CONSMARGAB BUILDRECOV

 

Privind spre viitor, CONSMARGAB BUILDRECOV își propune să își extindă activitățile și să inoveze constant. În planurile de viitor se află:

- Extinderea portofoliului de proiecte: Compania dorește să se extindă pe noi piețe, atât în România, cât și în alte țări din Uniunea Europeană, pentru a răspunde cerințelor tot mai mari din sectorul construcțiilor.

- Inovație continuă în construcții ecologice: Conform tendințelor actuale, CONSMARGAB BUILDRECOV SRL va pune un accent tot mai mare pe construcțiile sustenabile care minimizează impactul asupra mediului.

 

- Certificări de calitate: Compania are în vedere obținerea de certificări internaționale de calitate și de mediu, pentru a își consolida reputația și a atrage noi parteneriate.

CONSMARGAB BUILDRECOV SRL reprezintă un exemplu concret de succes în domeniul construcțiilor, având o abordare inovativă și sustenabilă. Prin angajamentul față de calitate, investițiile în tehnologie și responsabilitatea față de mediul înconjurător, compania a reușit să își construiască o reputație solidă pe piața din România. Cu o echipă dedicată și o viziune clară pentru viitor, CONSMARGAB BUILDRECOV SRL este pregătită să continue să crească și să își lărgească impactul în industria construcțiilor, atât pe plan local, cât și internațional.

Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capital Uman 2014 – 2020

Axa prioritară: 1 Inițiativa “Locuri de muncă pentru tineri"

Apel pentru proiecte: Apel : POCU/991/1/3/Operațiune compozită OS. 1.1, 1.2/3/Operațiune compozită OS. 1.1, 1.2

Titlul proiectului: ,,Ma pregatesc pentru viitor’’

Contract: POCU/991/1/3/154140

 

 

Eficiența în învățare la tinerii NEETs

 

          Trăim într-o perioadă în care educația nu mai este un privilegiu, ci o necesitate fundamentală. Și totuși, într-o Europă a oportunităților, milioane de tineri rămân în afara sistemului educațional și a pieței muncii. Este vorba despre categoria NEETs – Not in Education, Employment or Training – o categorie vulnerabilă, dar plină de potențial latent.

           Eficiența în învățare la tinerii NEETs nu este doar posibilă, ci esențială pentru dezvoltarea durabilă a societății noastre.

           În primul rând, NEETs nu sunt tineri fără potențial, ci tineri fără șanse reale.

Mulți provin din medii defavorizate, din familii fără resurse sau din sisteme educaționale care nu i-au sprijinit suficient. Eficiența în învățare apare atunci când:

- educația este adaptată nevoilor reale ale acestora,

- metodele sunt practice, interactive și ancorate în viața de zi cu zi,

- iar parcursul este clar: înveți → aplici → muncești.

        În al doilea rând, învățarea eficientă trebuie să fie orientată spre competențe.

       Tinerii NEETs învață mai bine când văd utilitatea imediată a formării: un curs de frizerie, programare sau lucrător comercial poate însemna un drum direct spre autonomie financiară. Programele POCU au demonstrat că atunci când formarea este relevantă, tinerii răspund pozitiv, își recapătă încrederea și devin activi.

 

🤝 În al treilea rând, învățarea eficientă nu se face în izolare.

Mentoratul, sprijinul psihologic și consilierea vocațională sunt esențiale. De multe ori, un tânăr NEET are nevoie mai întâi de încurajare și abia apoi de cursuri. Programele de tip „a doua șansă”, incubatoarele sociale și centrele de integrare profesională sunt exemple clare că tinerii pot învăța eficient, dacă sunt ghidați corect.

 

 

 

 

 

Eficiența în învățare la tinerii NEETs nu este o utopie, ci o misiune posibilă. Dar cere adaptare, empatie și politici publice curajoase. Investind în acești tineri, nu doar că le schimbăm lor viitorul, dar contribuim direct la o societate mai incluzivă, mai echitabilă și mai prosperă.

 

Concluzie extinsă:

Aceste proiecte demonstrează că eficiența în învățare la tinerii NEETs devine realitate atunci când:

- formarea este practică și aplicată,

- consilierea este continuă,

- și fiecare tânăr este tratat ca un individ cu potențial, nu ca o statistică.

 

Mesaj final: Nu tinerii NEETs sunt problema, ci lipsa unor metode eficiente și empatice de învățare. Să fim parte din soluție!

Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capital Uman 2014 – 2020

Axa prioritară: 1 Inițiativa “Locuri de muncă pentru tineri"

Apel pentru proiecte: Apel : POCU/991/1/3/Operațiune compozită OS. 1.1, 1.2/3/Operațiune compozită OS. 1.1, 1.2

Titlul proiectului: ,,Ma pregatesc pentru viitor’’

Contract: POCU/991/1/3/154140

 

Măsurile identificate prin intermediul proiectului privind accesul/menținerea pe piața muncii

1. Principii fundamentale ale măsurilor pentru accesul/menținerea pe piața muncii:

   - Crearea unui mediu favorabil pentru integrarea pe piața muncii: Acesta presupune crearea unui mediu incluziv și accesibil pentru toate persoanele, indiferent de statutul lor social sau alte dificultăți.

   - Formare continuă și educație: Accesul la educație și formare continuă sunt esențiale pentru a asigura că angajații au competențele necesare pentru a se adapta schimbărilor din piața muncii și să rămână angajați pe termen lung.

2. Măsuri specifice identificate prin proiect pentru accesul pe piața muncii:

 

- Program de formare profesională: Implementarea de programe de formare profesională care ajută persoanele să își îmbunătățească abilitățile sau să învețe noi competențe. Acestea pot include cursuri de reconversie profesională pentru persoanele care doresc să se reprofileze sau pentru cei care au dificultăți în a găsi un loc de muncă în domeniul lor actual.

   - Stimulente financiare pentru angajatori: Oferirea de stimulente financiare angajatorilor care încadrează în muncă persoane din grupuri vulnerabile (tineri, seniori, persoane cu dizabilități etc.) pentru a sprijini integrarea acestora pe piața muncii.

   - Consiliere în carieră: Aceste servicii ajută persoanele să își identifice interesele și abilitățile profesionale, să înțeleagă piața muncii și să găsească cele mai bune oportunități de angajare.

   - Măsuri de sprijin pentru menținerea locului de muncă: Acestea pot include programe de adaptare a locului de muncă, asistență psihologică pentru angajați sau formare continuă pentru a ajuta angajații să facă față schimbărilor din mediul de lucru.

Exemple de bune practici în proiectele de acces pe piața muncii:

 

- Programe de intership pentru tineri: Colaborarea între instituțiile de învățământ și companii pentru a crea oportunități de internship și stagii de practică pentru tineri. Aceste programe ajută tinerii să dobândească experiență relevantă și să își găsească un loc de muncă.

   - Traininguri specifice pentru grupuri vulnerabile: Programele care se adresează persoanelor vulnerabile, precum femeile, persoanele cu dizabilități sau persoanele din zone defavorizate, sunt esențiale pentru integrarea acestora pe piața muncii. De exemplu, instruirea în domenii care au cerere mare de forță de muncă, cum ar fi IT-ul sau meseriile din construcții.

   - Proiecte de mentorat: Crearea de programe de mentorat pentru angajați tineri sau neexperimentați, oferindu-le suport continuu și îndrumare pentru a se integra mai ușor în cultura organizațională.

 

4. Monitorizarea și evaluarea măsurilor:

   - Evaluarea impactului măsurilor: Evaluarea eficienței măsurilor prin urmărirea progresului beneficiarilor, inclusiv menținerea pe termen lung a locurilor de muncă. Acest proces poate include sondaje de satisfacție, statistici privind rata de angajare și feedback de la angajatori.

- Ajustarea măsurilor pe baza evaluării: După evaluarea inițială, măsurile pot fi ajustate pentru a răspunde mai bine nevoilor pieței muncii și ale persoanelor beneficiare, asigurându-se astfel succesul pe termen lung al proiectului.

5. Măsuri suplimentare pentru accesul și menținerea pe piața muncii:

   a. Crearea unor rețele de suport între angajatori și angajați 

   - O măsură eficientă este promovarea și încurajarea rețelelor de suport, în care angajatorii și angajații din diverse sectoare pot împărtăși experiențe și bune practici, pot discuta despre provocările întâmpinate și pot găsi soluții comune. Aceste rețele pot include sesiuni de formare continuă, grupuri de discuții și schimburi de bune practici între diverse industrii.

   - Exemplu de bună practică: Crearea unui grup de suport între angajatorii din industria IT pentru a oferi consiliere și mentorat tinerilor absolvenți, dar și sprijin pentru menținerea angajaților pe termen lung.

   b. Crearea de facilități de lucru flexibile și adaptabile 

   - În contextul pieței muncii moderne, măsurile care promovează flexibilitatea locurilor de muncă pot contribui semnificativ la menținerea angajaților. Aceste măsuri includ munca de la distanță, programul de lucru flexibil și adaptarea locurilor de muncă la nevoile angajaților (de exemplu, locuri de muncă pentru persoane cu dizabilități).

Exemplu de bună practică: Implementarea unui program de lucru flexibil în care angajații pot alege să lucreze de acasă sau la birou, în funcție de tipul de sarcini și de nevoile lor personale.

c.Măsuri de integrare pe termen lung 

   - După ce o persoană găsește un loc de muncă, este important să se pună în aplicare măsuri care să asigure integrarea pe termen lung. Acestea pot include mentorat continuu, evaluări periodice ale performanței și sesiuni de feedback pentru angajați.

   - Exemplu de bună practică: Crearea unui program de mentorat post-angajare, unde angajații noi sunt ghidați de un mentor din cadrul companiei pe parcursul primelor luni de muncă, asigurându-se astfel o integrare eficientă în echipă și în cultura organizațională.

6. Evaluarea impactului măsurilor pentru accesul și menținerea pe piața muncii

   a. Indicatori de succes 

   :

     - Rata de angajare: Procentul de persoane angajate după finalizarea unui program de formare.

     - Rata de retenție: Procentul de persoane care păstrează locul de muncă pe termen lung.

- Gradul de satisfacție al angajatorilor: Evaluarea angajatorilor cu privire la performanța angajaților și procesul de recrutare.

     - Progresul în carieră: Urmărirea avansării angajaților în ierarhia organizațională.

b. Evaluarea continuă și feedback-ul 

   - Este esențial ca măsurile implementate să fie monitorizate și evaluate în mod continuu pentru a ajusta strategia în funcție de nevoile pieței muncii și ale beneficiarilor. Sondajele de satisfacție, interviurile de feedback și discuțiile directe cu angajații și angajatorii sunt metode eficiente de a colecta informații relevante.

   - Exemplu de bună practică: Organizarea de sondaje periodice și sesiuni de feedback pentru angajați, pentru a înțelege provocările întâmpinate de aceștia și pentru a ajusta măsurile în funcție de nevoile lor.

   c. Colaborarea cu autoritățile și organizațiile locale 

   - Colaborarea cu instituțiile locale și organizațiile de specialitate este un aspect important al evaluării impactului măsurilor. Această colaborare ajută la obținerea unui feedback din partea comunității și a instituțiilor care sunt implicate în sprijinirea accesului și menținerii pe piața muncii.

- Exemplu de bună practică: Crearea de parteneriate între autoritățile locale, agențiile de ocupare a forței de muncă și companiile locale pentru a oferi programe integrate de formare profesională, consiliere și plasare pe piața muncii.

7. Îmbunătățirea continuă a ghidului de bune practici

 

Un ghid de bune practici trebuie să fie un document dinamic, care să reflecte în mod constant schimbările din piața muncii și să adreseze noile provocări care apar în domeniu. Pe măsură ce se identifică noi măsuri de succes și se implementează programe inovative, ghidul trebuie să fie actualizat pentru a include cele mai recente strategii și tehnici de sprijinire a accesului și menținerii pe piața muncii.

- Exemplu de bună practică: Organizează sesiuni anuale de revizuire a ghidului de bune practici, implicând experți din domeniul resurselor umane, educație și dezvoltare socială pentru a actualiza procedurile și măsurile necesare.

8. Măsuri speciale pentru grupuri vulnerabile

Pentru a sprijini persoanele vulnerabile să acceseze și să mențină un loc de muncă, se pot implementa măsuri specifice care să răspundă nevoilor acestora:

- Programe de integrare pentru femei: Formarea profesională și consilierea pentru femei din grupuri vulnerabile, inclusiv femei din medii rurale sau femei victime ale violenței domestice.

   - Sprijin pentru persoane cu dizabilități: Crearea de locuri de muncă adaptate, programe de formare în domenii accesibile și încurajarea angajatorilor să angajeze persoane cu dizabilități.

   - Programe pentru seniori: Măsuri care să ajute persoanele vârstnice să rămână active pe piața muncii, prin programe de reconversie profesională, consultanță și mentoring.

Prin implementarea unor măsuri eficiente și prin respectarea unor bune practici, este posibil ca persoanele să acceseze și să mențină un loc de muncă pe termen lung, contribuind astfel la integrarea acestora în societate și în economia națională. Evaluarea continuă a impactului acestor măsuri și îmbunătățirea constantă a programelor sunt esențiale pentru asigurarea unei sustenabilități pe termen lung.

Lista proiectelor finantate: 

NR.

DENUMIRE

CUI

Nr. contract

1.

S.C. GRIGORAS KARPREST ALL S.R.L.

47344841

1 /29.12.2022.

2.

S.C. LORDALEXA STUDIO S.R.L.

47353793

2 /29.12.2022.

3.

S.C. LAND DESIGN KUBOTA S.R.L.

47360219

3 /29.12.2022.

4.

S.C. CONSMARGAB BUILDRECOV S.R.L.

47360243

4 /29.12.2022

5.

S.C. TRANSEFED – RENTEXPEDITION S.R.L.

47363533

5 /29.12.2022.

Asociația Afaceri Comunități Oameni din România în calitate de Partener al proiectului "Start-up business – o şansă pentru tine şi comunitatea ta!", nr. POCU/82/3/7/105217, proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020, derulează selecția de experți în vederea constituirii Comisiei de solutionare a contestatiilor depuse în cadrul concursului de planuri de afaceri realizat în baza Metodologiei de concurs a planurilor de afaceri - evaluare și selecție.

Pentru Comisia de solutionare a contestatiilor:

- 1 post de Evaluator planuri de afaceri – contestatii

Candidatii trebuie sa aiba domiciliul/resedinta in aria de implementare a proiectului, Regiunea de Dezvoltare Sud-Est, judetele Galati, Braila, Vrancea, Buzau, Tulcea si Constanta si sa fie reprezentati ai mediului de afaceri din aceasta regiune.

Descarca anuntul.

 

Asociaţia Afaceri Comunităţi Oameni din România în calitate de Partener al proiectului "Start-up business – o şansă pentru tine şi comunitatea ta!", nr. POCU/82/3/7/105217, proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020, derulează selecția de experți în vederea constituirii Comisiei de evaluare a planurilor de afaceri depuse în cadrul concursului de planuri de afaceri realizat în baza Metodologiei de concurs a planurilor de afaceri - evaluare și selecție, precum si in vederea constituirii Comiiei de solutionare a contestatiilor

Descarca anuntul.

 

Descarca anuntul in format PDF

                                                                                              

Asociatia “ACOR” “Afaceri, Comunitati, Oameni Romania”, din Galați este o asociaţie cu personalitate juridică de drept privat, non-politică, non- profit şi fară scop patrimonial, care are ca obiectiv general oferirea oamenilor, comunitatilor si activitatilor desfasurate de catre acestia metodica necesara pentru a-si dezvolta personalitatea, activitatile, afacerile, de a raspunde nevoilor materiale si sociale ale sectoarelor din care fac parte si pentru a actiona in favoarea ameliorariir elatiilor inter-umane si inter-organizationale, inter-comunitare. O atentie deosebita este acordata persoanelor fara loc de munca, persoanelor inactive, someri de lunga durata din mediul rural, prin oferirea de masuri de informare constientizare, formare profesionala si integrare, masuri de sprijin pentru constientizarea necesitatii implicarii lor in viata comunitatii, in scopul reducerii disparitatilor sociale si dezvoltarea societatii incluzive. In ultimii ani, Asociatia “ACOR” “Afaceri, Comunitati, Oameni Romania” si-a realizat obiectivele si prin implementarea de proiecte cofinantate prin Fondul Social European, Programul Operational Dezvoltarea Resurselor Umane 2013-2017.

Asociatia “ACOR” “Afaceri, Comunitati, Oameni Romania”, din Galați intentioneaza sa acceseze finantare in cadrul POCU 2014-2020 conform „Dezvoltare Locala Integrata (DLI 3600) comunitațile marginalizate” - AP 24 PI 9.ii/ OS4.2 .

OBIECTIVUL SPECIFIC 9 ii/ 4.2Reducerea numărului de persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială din comunitățilemarginalizate (non roma), prin implementarea de măsuri integrate

Obiectiv tematic: Promovarea incluziunii sociale, combaterea sărăciei și a oricărei discriminări” (Regulamentul (UE) nr. 1304/2013, art 3, alin 1, a)

         In vederea asigurarii unui cadru transparent si eficient de colaborare institutionala, precum si pentru a asigura respectarea principiului european al parteneriatului, in conformitate cu prevederile art.35, alin 4,5 si 6, Asociatia “ACOR” “Afaceri, Comunitati, Oameni Romania”, din Galați . anunta public intentia de a selecta 4 parteneri din sectorul public si privat pentru accesarea finantarii in cadrul POCU 2014-2020.

Obiectivul general si scopul cererii de finantare: Imbunatatirea calitatii resurselor umane marginalizate prin implementarea de metode integrate de reducerea parasirii timpurii a scolii, informare, consiliere, formare profesionala, consultanta antreprenoriala si juridica, incluziune pe

piata muncii prin ocupare, precum si imbunatatirea conditiilor de locuit, in scopul combaterii saraciei si crearii premiselor unei comunitati incluzive

Principalele tipuri de activitati ce vor fi desfasurate in cadrul proiectului:

1. Realizarea analizei la nivelul comunității marginalizate pentru fundamentarea cererii de finanțare prin aplicarea chestionarelor, colectarea datelor de pe teren, identificarea surselor de date oficiale și colectarea datelor din documentele oficiale, dedicate exclusiv comunității tinta

2. Managementul proiectului - Managementul si coordonarea implementarii activitatilor proiectului in scopul atingerii rezultatelor

3. Activitate de diseminare a informatiilor cu privire la proiect si la principiile orizontale integrate in procesul de implementare - Realizare conferinta de lansare proiect, conferinta de anuntare stadiu proiect, conferinta de inchidere proiect, diseminarea informatiilor

4. Pachet integrat de măsuri pentru facilitarea accesului și participării la educația timpurie, invatamant primar, secundar, la programe de tip „A doua șansă” si reducerea parasirii timpurii a scolii.

4.1 Realizarea activitatii de informare, orientare și consiliere pentru copiii si elevii, aflati in afara sistemului educational sau aflati in risc de părăsire timpurie a școlii, pentru părinții acestora si pentru persoanele care s-au reintors la scoala prin programul „A doua sansa”.

4.2 Furnizarea unui program de acompaniere pentru copii si a unor activitati extra curriculare   in vederea cresterii accesului si participarii la educatia timpurie – invatamantul prescolar.

4.3. Furnizarea unui program de sprijin pentru reducerea parasirii timpurii a scolii: furnizarea unui program de tip „Scoala dupa scoala” si a unor activitati extra curiculare pentru elevi în vederea dobândirii de competențe cheie.

4.4. Realizarea campaniei de promovare a regulilor elementare de igienăsi nutritie pentru copiii / tinerii cei mai afectati de saracie, cu o stare de sanatate si condiții de viața precare

4.5 Furnizarea de programe de tip ”A doua șansă” pentru tinerii care au abandonat scoala si pentru adultii care nu si-au finalizat educatia obligatorie, în vederea creșterii numărului de persoane care se reintorc in sistemul educațional

4.6. Realizare campanie de conștientizare destinată creșterii ratelor de menținere în sistemul inițial de învățământ si pentru a asigura intelegerea beneficiilor pe care le ofera educatia in relatie cu oportunitatile de angajare si implementare unui program motivational cu premii / burse în vederea stimularii prezentei si evolutiei personale pentru elevii participanti

5. Pachet integrat de servicii pentru facilitarea accesului și mentinerea pe piața muncii

5.1. Realizarea activitatii de informare, orientare și consiliere profesionala pentru someri și persoane inactive din comunitatea tinta selectati in grupul tinta al proiectului

5.2 Organizare cursuri de formare profesionala pentru someri și persoane inactive din comunitatea tinta, selectati in grupul tinta al proiectului in functie de necesitatile pietei muncii

5.3. Organizarea si implementarea de scheme de ucenicie pentru someri și persoane inactive,   subventionarea angajatorilor pentru integrarea în muncă a somerilor și persoanelor inactive

5.4. Realizarea de targuri de locuri de munca / job cluburi pentru facilitarea insertiei profesionale a grupului țintă format profesional in cadrul proiectului.

6. Implementarea programului de susținere a antreprenoriatului și a ocupării pe cont propriu în comunitatea țintă

6.1. Realizarea activitatii de informare, orientare și consiliere profesionala antreprenorială pentru someri și persoane inactive, furnizarea de programe de formare profesionala de tip inițiere sau specializare în „Competente antreprenoriale”, „TIC” si in domeniul Comunicarii in afaceri pentru someri și persoane inactive

6.2 Realizarea unui concurs de planuri de afaceri pentru subvetionarea planurilor de afaceri considerate sustenabile și generatoare de valoare adaugata pentru comunitatea tinta

6.3. Acordarea de micro granturi pentru infiintarea unor afaceri pe baza planurilor de afaceri selectate in urma concursului, program de suport pentru infiintarea companiilor, consultanta, asistenta si mentorat pentru afacerile create.

7. Furnizarea unui pachet integrat de servici medico sociale pentru copii, tineri, adulți/ părinți din comunitatea țintă

8. Implementarea unui program de imbunatatire a conditiilor de locuit pentru gospodariile sarace din comunitatea tinta

9. Implementarea unui program de asistenta juridica pentru reglementari de acte

10. Acțiuni de implicare activă în consolidarea de parteneriate pentru identificarea și rezolvarea problemelor comunitatii, Strategii de solutionare sustenabila a problemelor cu care se confrunta comunitatea

Procesul de selectie al partenerilor se va realiza prin raportare la:

  1. Criterii de eligibilitate
  2. Criterii de selectie

1. Criteriile de eligibilitate trebuie indeplinite de organizatiile publice si private pentru a putea fi selectate ca parteneri in cadrul proiectului:

  1. Cerintele generale pe care trebuie sa le indeplineasca partenerul pentru a fi selectat in vederea constituirii parteneriatului pentru depunerea cererilor de finantare pentru viitoarele proiecte POCU sunt specificate in ghidurile: Orientari generale POCU 2014-2020   http://www.fonduri-ue.ro/images/files/programe/CU/POCU- 2014/20.04/ORIENTARI.GENERALE.POCU.pdfsi Ghidul Conditii specifice AP 4/Obiectivul specific 4.2/Reducerea numărului de persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială din comunitățile marginalizate (non roma), prin implementarea de măsuri integrate
  2. Isi asuma angajamentul de a participa la implementarea activitatilor si la cofinantarea proiectului.

2. Criterii de selectie pe baza carora vor fi selectati partenerii:

  1. Relevanta pentru pentru domeniul si activitatile proiectului; (40puncte)

Vor fi luate in vedere: reprezentativitatea organizatiei la nivel regional/ national/ European/ sectorial pentru tipurile de activitati la care doreste sa participe in cadrul parteneriatului, experienta in implementare proiecte POSDRU, valoarea adaugata a participarii organizatiei in proiect, disponibilitatea participarii la implementarea proiectului.

  1. Capacitatea financiara si tehnica de a implementa activitatile proiectului (30 puncte)

-       Valoarea maxima a finantarii nerambursabile care poate fi accesata de partener in conformitate cu prevederile Orientari generale POCU 2014-2020 si Ghidului Solicitantului – Conditii specifice generale 2014-2020

-       Activitatile/subactivitatile pe care Partenerul le va implementa.

-       Numarul si profilul resurselor umane implicate in implementarea proiectului .

Continutul dosarului de selectie:

  1. Scrisoare de intentie privind participarea ca partener in proiect-original. Scrisoarea de intentie va cuprinde, in mod obligatoriu:
    1. Denumirea, adresa, numar telefon, fax, mail, numele reprezentantului legal si datele persoanei de contact pentru acest proces de selectie;
    2. Descrierea organizatiei (max. 1 pagina);
    3. Numar mediu de angajati.
    4. Motivatia participarii la proiect, ca partener
    5. Activitatile/subactivitivitatile pe care le va implementa.
  2. Certificatul de inregistrare fiscal – copie conform cu originalul;
  3. Declaratie pe proprie raspundere in care se va preciza cifra de afaceri pentru anii 2013,2014 si 2015 – original.
  4. Declaratie de eligibilitate a reprezentantului legal privind neincadrarea in niciuna dintre situatiile prevazute de art. 93 (1), art. 94 si art 96 (2) din regulamentul (CE) nr 1605/2002 si respectarea conditiilor prevazute de art 93 (2) al aceluiasi Regulament - original;
  5. Angajamentul scris al reprezentantului legal privind asigurarea cofinantarii proiectului, in limita stabilita prin ghidul “Orientări privind accesarea finanțărilor în cadrul Programului Operațional Capital Uman 2014-2020” din valoarea eligibila a proiectului si participarea la activitatile proiectului – original;
  6. Document care atesta autorizarea ca furnizor de orientare si consiliere in cariera, daca este cazul;
  7. Document care atesta autorizarea ca furnizor de formare profesionala, daca este cazul;
  8. Fisele proiectelor implementate . Pentru fiecare proiect se va transmite:

-       Titlul proiectului (conform contractului de finanţare)

-       ID-ul proiectului (acordat de instituţia finanţatoare)

-       Calitatea avută în cadrul proiectului

-       Obiectivul proiectului

-        Stadiul implementarii proiectului

-        Rezultatele parţiale sau finale ale proiectului

-       Valoarea totală a proiectului

-       Valoarea angajată în proiect

  1. CV-urile expertilor care vor fi implicati in activitatile proiectului,
  2. Valoarea maxima a finantarii nerambursabile care poate fi accesata de partener in conformitate cu prevederile ghidul “Orientări privind accesarea finanțărilor în cadrul Programului Operațional Capital Uman 2014-2020”.

Nedepunerea unuia dintre documentele menționate mai sus atrage excluderea participantului de la procedura de selecție.

 

Documentatia se depune la sediul Asociatia “ACOR” “Afaceri, Comunitati, Oameni Romania” in format printat, persoana de contact Daniel Steriopol, tel: 0747.22.41.41, e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., fax 0236407033

Vor fi luate in calcul documentatiile complete, datate, stampilate si semnate de reprezentantul legal al organizatiei.

         Data limita de transmitere a documentatiei este 15.07.2016, ora 16:00.

Evaluarea dosarelor de participare declarate eligibile

In urma depunerii dosarelor, acestea vor fi declarate eligibile in ordinea depunerii, conform grilei de evaluare. Dosarele vor fi punctate de la 1 la 100. Vor fi declarati “admisi” cei care intrunesc un punctaj de minim 75 de puncte,. Vor fi declarati “respinsi” cei care intrunesc un punctaj mai mic de 75 de puncte. Vor fi declarati castigatori participantii “admisi” care au intrunit numarul cel mai mare de puncte pentru categoria vizata.

În cazul în care punctajele participantilor clasați pe primul loc sunt egale, se va face o etapa de evaluare suplimentara pe baza unor noi criterii, în vederea stabilirii câștigatorului.

În cazul retragerii participantului declarat câstigator, se va selecta, pentru parteneriat, urmatorul participant care a fost declarat „admis”, pe categoria vizata.

Anuntarea si publicarea rezultatelor

Rezultatele selectiei vor fi communicate organizatiilor care au transmis documentatia solicitata in termen de 1 zi lucratoare de la data finala de depunere a dosarelor. Lista organizatiilor selectateva fi publicata pe pagina de internet a Asociatiei ACOR

Solutionarea contestatiilor

Eventualele contestatii se pot depune în termen de maxim 1 zi lucratoare de la data comunicarii rezultatelor, la sediul Asociatia “ACOR” “Afaceri, Comunitati, Oameni Romania” . Rezultatele definitive dupa analizarea contestatiilor vor fi comunicate participanților în termen de maxim 2 (doua) zile lucratoare de la data solutionarii acestora.

 

Asociatia “ACOR” “Afaceri, Comunitati, Oameni Romania”

Daniel STERIOPOL

Presedinte